با عضویت در خبرنامه از 10 درصد تخفیف در خرید مجله معیشت بهره مند شوید


اصول نگارش طرح کسب و کار

زمان مطالعه: 1 دقیقه
تاریخ انتشار مطلب : ۱۳ شهریور ۱۳۹۵

امروزه طرح‌های کسب و کار به بخشی ضروری در فراهم ساختن مقدمات راه‌اندازی مشاغل تبدیل شده‌اند. کارآفرینان از ابتدا  به‌دنبال یافتن چشم‌اندازی کلی از ایده خود هستند و به‌همین دلیل به نگارش چنین طرح‌هایی روی می‌آورند. از سوی دیگر سرمایه‌گذاران، مدیران بانکی و شرکای احتمالی نیز برای آگاهی از چندو چون کار پیشنهادی، مطاعه  این طرح‌ها را طلب می‌کنند. به‌همین جهت، آگاهی دقیق از شیوه‌های بهینه و اصول طراحی کسب و کار برای هر کارآفرین ضرورت دارد. در این متن کوشش شده است در نهایت اختصار، مبانی اصلی نگارشِ طرح کسب و کار به شما معرفی شود. در اینجا به جزئیات و شیوه‌های نگارشی نپرداخته‌ایم؛ زیرا،  می‌توانید این مطالب را با استفاده از سایر منابع تأامین نمایید. مطالعه این مبانی به شما امکان می‌دهد طرح کسب و کار خود را هوشمندانه‌تر نوشته و مخاطبان احتمالی را متقاعد کنید.
هدف از تهیه و تنظیم یک طرح تجاری توصیف دقیق ایدۀه کسب و کار، دلیل نیاز به آن در بازار، چگونگی موفقیت و افراد موثر در این مسیر است. در فراآیند نگارش طرح کامل تجاری، باید ایده‌های خود را روی کاغذ بیاورید، ایرادات آن را پیدا کنید و نقاط قوت را به‌خوبی بشناسید. این امر به شما فرصت بازبینی دقیق و اصلاح معایب را خواهد داد؛، پیش از آنکه با ورود به عرصه  عملی، زمان و سرمایه خود را به کار بیندازید. به علاوه نگارش طرح کسب و کار تمام نیازهای شما را برای موفقیت در کار جدید مشخص می‌کند و امکان برآورده ساختن آن‌ها را فراهم می‌سازد.
پس از آغاز کار نیز طرح کسب و کار به‌عنوان سندی برای چشم‌انداز پیش رو، نقش ویژه‌ای را در موفقیت شما ایفا خواهد کرد. شما می‌توانید…



نظرات

یک دیدگاه

  • سلام , مهمان