با عضویت در خبرنامه از 10 درصد تخفیف در خرید مجله معیشت بهره مند شوید


تبدیل سطل زباله به سبد خلاقیت

زمان مطالعه: 1 دقیقه
تاریخ انتشار مطلب : ۱۱ مهر ۱۳۹۵

مفهوم خلاقیت در سال‌های اخیر به‌ سرعت دگرگون شده است. بازار خلاقیت، امروز گردشی چند صد میلیارد تومانی دارد. از دوره‌ های مختلف فنی و هنری گرفته تا وسایل و اسباب‌ بازی‌های مختلف (مانند انواع لگو و کیت‌های از پیش ساخته) هم‌چنین نرم‌ افزارها و بازی‌های دیجیتالی، همگی نوید دهنده ظهور استیو جابز یا سالوادور دالی آینده هستند. اما چطور می‌توانیم ضمن مدیریت هزینه بازی و آموزش فرزندانمان، اوقات خوش و سازنده‌ ای را با آنان بگذرانیم.؟

نمای اول: بیبی داوینچی
تا چندسال پیش ، اسباب‌ بازی‌ها نه خریدنی، بلکه ساختی بودند. تنها اسباب‌ بازی‌های خریدنی، وسایل مربوط به خردسالان و نوزادان بود، چیزهایی مانند جغجغه، روروک و عروسک‌های لاستیکی. اما کودکان و نوجوانان همواره مشغول ساختن اسباب‌ بازی‌های خودشان بودند. از فرفره و تیروکمان و بادباک گرفته تا جرثقیل و عروسک‌های پارچه‌ ای و کاموایی. نوجوانان حتی اسکوتر و اسکیت را هم نه در مغازه‌ های لوازم ورزشی، بلکه در لوازم انباری و ابزارفروشی‌ ها می‌جستند.
اما سونامی اسباب‌ بازی چینی و روش‌های جدید بازاریابی، که نه به‌ دنبال نیاز بازار بلکه به‌ دنبال ایجاد نیاز در بازار هستند، کار را به جایی رساندند که امروز حتی حباب‌ سازهایی که کودکان روزگاری آن را با یک قطعه سیم یا مفتول می‌ ساختند هم به چشم بادامی‌ های سپرده شده است.
نمای دوم: انسان و کارخانه پلاستیک‌ سازی
خیلی وقت است که ناخودآگاه، در پلیمرهای نفتی دنبال  راه‌حل همه مشکلاتمان می‌ گردیم. اما بعد از حل مشکل با پلاستیک، با مشکل بزرگ‌تری به نام آلودگی  محیط‌زیست دست به گریبان می‌شویم که کلید رفع آن بازیافت است. یکی از راه‌های بازیافت ، استفاده دوباره از ظروف و اشیاء است. پیشرفت‌های صنعتی و رقابت شدید در بازار باعث ایجاد تنوع شگفت‌ آور در شکل، رنگ و کیفیت‌های فیزیکی مانند شفافیت، سختی و انعطاف‌ پذیری اشیای  پلیمری شده است. بنابراین …



شماره ماهنامه :
برچسب‌ها : , ,

نظرات

یک دیدگاه

  • سلام , مهمان