روابط کاری شما با رئيس و فرد بالادست اهمیت بسیاری دارد. ممکن است مدیر شما رفتاری بسیار دوستانه داشته باشد و مانند دوستی صمیمی رفتار کند. اما این امکان هم وجود دارد که بسیار سختگیر و خشک باشد و بخواهد به جای دوستی با شما، کارها را بر اساس الگوی ذهنی خود به انجام رساند.
اما در هر دو حالت، واژها و عباراتی هستند که برای پیشرفت کاری باید از بهکار بردن آنها پرهیز کنید. این قواعد در همه مکانها و مشاغل، از سوپرمارکت تا شرکتهای بزرگ کاربرد دارد، زیرا کلمات، به خصوص در برابر فرد بالادست بسیار اهمیت دارند. پس تا جایی که میتوانید آنها را بهکار نبرید:
۱٫ شاید، به زودی، احتمالاً
اینها کلماتی هستند که برای ایجاد امنیت استفاده میشوند؛ به این معنا که شما مسئولیت مستقیم چیزی را بر عهده نمیگیرید. اگر رئيس شما پرسش مستقیمی را مطرح کرد، به او پاسخی سرراست بدهید. مدیران کارمندان مصمم را دوست دارند…
یک دیدگاه