با عضویت در خبرنامه از 10 درصد تخفیف در خرید مجله معیشت بهره مند شوید


کسب و کارها چگونه شکست می‌خورند؟

زمان مطالعه: 1 دقیقه
تاریخ انتشار مطلب : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴

اغلب ما بر این باوریم که آغاز کردن کسب و کار دشوارترین بخش از مسیر موفقیت است؛. در‌حالی‌که این باور چندان درست نیست و تکیه بیش از حد روی آن موجب ناکامی خواهد شد.؛ زیرا ادامه  کار و پیمودن راه دشوار برای  راه‌اندازی کسب و کار، ایجاد ثبات و به دست آوردن پول، گام‌هایی به مراتب دشوارتر محسوب می‌شوند. به همین جهت، بهتر است پیش از آغاز کار عملی کسب و کار تازه، اطلاعات خود را در خصوص دلایل اصلی و متداول شکست در راه‌اندازی مشاغل ارتقا دهیم.
پیش از بررسی این دلایل بهتر است نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم. در ابتدا به یاد داشته باشید که تعریف کسب و کارهای کوچک و بزرگ از دیدگاه تخصصی اغلب با نگاه متداول تفاوت دارد. به این معنا که در بررسی‌های حرفه‌ای کسب و کارهایی با کمتر از ۵۰۰ کارمند، کوچک تلقی می‌شوند و شیوه  بررسی و راه‌کارهای پیشنهادی به آن‌ها در قالب «کسب و کارهای کوچک» صورت می‌پذیرد. مطابق آمارهای ارائه شده در ایالات متحده سالانه حدود نیم میلیون کسب و کار جدید راه‌اندازی می‌شود. درحالی‌که پس از گذشت دو سال تنها ۳۰ درصد از آن‌ها قادر به ادامه کار بوده‌اند. پس از گذشت ۱۵ سال این رقم به ۲۵ درصد می‌رسد و اغلب کسب و کارها با شکست مواجه می‌شوند. این ارقام به‌خوبی نشان می‌دهد که اشتیاق، انگیزه و حتی ایده‌ای بدیع هیچ‌یک به تنهایی قادر به تضمین موفقیت نیست و ادامه مسیر کسب و کار به مدیریتبهینه تمام عوامل موثر وابسته است.
حال بایید نگاهی به دلایل اصلی ناکامی این بخش بزرگ از کسب و کارهای کوچک نگاهی داشته باشیم:.
۱٫ اتمام پول
پول برای هر تجارتی به‌مثابه خون است و بدون آن ادامه کار ممکن نخواهد بود. اگر پول….



نظرات

یک دیدگاه

  • سلام , مهمان