با عضویت در خبرنامه از 10 درصد تخفیف در خرید مجله معیشت بهره مند شوید


سه ترفند ساده برای تبلیغ محصولات جدید

زمان مطالعه: 2 دقیقه
تاریخ انتشار مطلب : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

حضور در بازارهای کنونی و معرفی محصولات تازه بسیار دشوارتر از پیش شده است. ترافیک تبلیغات تجاری و فشار شرکت‌های رقیب برای ارائه محصولات و خدمات باعث ظهور پیچیدگی‌های بی‌سابقه‌ای در فرآیند فروش محصولات شده و بازاریابی دقیق و تبلیغات موثر را به رکن اصلی موفقیت در شرکت‌ها بدل ساخته است. این مساله به طور مشخص در بازارهایی با شمار زیادی از فعالان اقتصادی بسیار جدی‌تر است و شاید طرح نام یک محصول یا شرکت جدید نیز فرآیندی دور از دسترس به نظر برسد.

ترفندهای ساده زیر می‌تواند فرآیند تبلیغی شما را قدرتمند سازد:

۱- رابطه برقرار کنید
بخشی از فرآیند معرفی و تبلیغ کالاها به روابط بستگی دارند. می‌توانید خبرنگاران یا نویسندگان اینترنتی را که با حوزه کاری شما در ارتباط هستند پیدا کنید و محصول تازه خود را به آنها معرفی کنید. می‌توانید این کار را با پیام یا کامنتی برای مطالب آنها آغاز کنید و آنگاه از طریق ایمیل این ارتباط را گسترش دهید. فایده این روش آن است که اگر به صورت موفقیت‌آمیز کالای خود را به چنین افرادی معرفی کنید و آنها را نسبت به ویژگی‌های خاص آن حساس نمایید، خود این افراد ادامه کار را برعهده خواهند گرفت و با گزارشات یا نوشته‌های خود تبلیغ محصول شما را به پیش می‌برند.

۲- از جذابیت‌های تصویری استفاده کنید
بسیاری از متخصصان تبلیغات معتقدند که در دوران کنونی کاربرد واژه‌ها برای تبلیغ محصولات بیش از اندازه «خسته‌کننده» و «کسالت‌آور» است. آنها پیشنهاد می‌کنند که به جای استفاده از تبلیغات گفتاری و نوشتاری ویدئو‌های کوتاهی را برای معرفی محصولات و خدمات خود بسازید و اطلاعات مورد نیاز مشتری را با کمک قابلیت‌های تصویری و صوتی در اختیار مخاطب قرار دهید. می‌توانید در پایان این ویدئو اطلاعات تماس و نحوه خرید محصولات را نیز به صورتی جذاب به مشتری ارائه کنید.

۳- به تیتر یک تبدیل شوید
البته این امر به معنای کنار گذاشتن کامل تبلیغات گفتاری و استفاده از واژگان نیست. برای تبلیغ محصول خود به این شیوه می‌توانید از ابزارهای اطلاع‌رسانی مدرن استفاده کنید. متونی را برای انتشار در وب‌سایت یا وب‌لاگ خود آماده کنید و آنگاه با استفاده از قابلیت‌های جستجوی اینترنتی یا دیگر شیوه‌های خبری، محتوای مورد نظرتان را به تیتر یک بدل سازید. امروز این کار از هر زمان دیگری آسان‌تر انجام می‌شود و تنها به خلاقیت شما نیاز دارد.

ماهنامه معیشت، شماره ۱۱، مرداد ۹۴



برچسب‌ها : , ,

نظرات

یک دیدگاه

  • سلام , مهمان