با عضویت در خبرنامه از 10 درصد تخفیف در خرید مجله معیشت بهره مند شوید


شش نکته ای که در مصاحبه های شغلی اهمیت دارند

زمان مطالعه: 2 دقیقه
تاریخ انتشار مطلب : ۰۲ آذر ۱۳۹۴

ورود موفق به بازار کار و یافتن شغلی مناسب آرزوی هر فردی است. اما دستیابی به این هدف، به مانند هر آرزوی دیگر، نیازمند طراحی دقیق گام های منتهی به آن است. گام هایی که از شیوه های جستجوی کار، تهیه و تدارک رزومه تا مصاحبه و پذیرش را در برمی گیرد. اما در این میان شاید مصاحبه شغلی اهمیت ویژه ای داشته باشد.چراکه مدیران پس ازسنجش رزومه ها، در نهایت تصمیم خود را بر اساس گفتگوی رودررو با افرادِ جویای کار اخذ می کنند و از این رو حضور پرقدرت و مؤثر در جلسه گفتگو و مصاحبه بخش عمدهای از مسیر استخدام را هموار می سازد.
به طور معمول، افراد پیش از حضور در جلسه مصاحبه سعی می کنند پرسشهای احتمالی را حدس زده و برای یافتن پاسخ مناسب فکر کنند. آن گاه این پاسخ ها را به خاطر سپرده و با حضور در گفتگوی شغلی، شانس پذیرش خود را افزایش دهند. این روش می تواند در موارد زیادی مؤثر واقع شود اما به تنهایی کافی نیست. اگر خواهان مصاحبه ای موفق هستید باید امور مختلف را در نظر بگیرید و با آمادگی کامل وارد جلسه شوید. برای ادعاها و توانایی های خود شواهد جدی فراهم آورید و پس از طرح هر مورد، آن را به مخاطب اثبات نمایید. در مجموع، مصاحبه موفق مستلزم آن است که کاملاً آماده و مسلط به نظر برسید و مصاحبه کننده را از هر جهت تحت تأثیر قرار دهید. موارد زیر در این مسیر به شما یاری خواهند رساند:

۱٫ از رزومه خود چند رونوشت به همراه داشته باشید
پیش از هر چیز، مطمئن شوید که رزومه خود را برای شرکت موردنظر تهیه نموده و ویژگی های اشاره شده در آن را سازگار ساخته باشید. هر موقعیت شغلی با نیازهای خاصی ارائه می شود و از اینرو برای جلب توجه درخواست کننده باید آن دسته از ویژگی های آموزشی و مهارتی که با این نیازها متناسب هستند را برجسته سازید. پس از این کار، از رزومه خود چندین رونوشت تهیه کنید تا در جلسه مصاحبه، به هر یک از افراد حاضر یک نسخه از آن را ارائه نمایید. با این کار آمادگی خود را برای کار جدید به رخ می کشید و البته تمام مصاحبه کنندگان در جریان توانایی های شما قرار می گیرند. فراموش نکنید که حتماً یک نسخه را نیز برای خودتان نگاه دارید. در غیر اینصورت مجبور خواهید بود برای اشاره به برخی نکات، نسخه یکی از افراد را بگیرید که حرکتی نادرست است و به تصویر شما آسیب میزند.

۲٫ اطلاعات خود را در مورد شرکت افزایش دهید
پیش از حضور در جلسه مصاحبه، تا حد امکان درباره شرکت مورد نظر، رویه های کاری و ساختار مدیریتی آن کسب اطلاع کنید. برای این کار می توانید از وب سایت شرکت و دیگر منابع خبری، کارکنان فعلی و سابق شرکت و یا همکاران و رقبای آن کسب اطلاع کنید. ببنید که در صنعت موردنظر چه دیدگاهی درباره این شرکت وجود دارد و نقاط قوت و ضعف آن چیست. با آگاهی از این مسائل…

معیشت / آذر ۹۴



نظرات

یک دیدگاه

  • سلام , مهمان