معرفی معیشت (به قلم دکتر بهروز خدارحمی، مدیر مسئول معیشت)



  آنچه در این شماره خواهید خواند

زمان مطالعه: 1 دقیقه
  تاریخ انتشار مطلب : ۲۹ مهر ۱۳۹۳

درو دیوار شهر پر است از تبلیغاتی که بر زندگی ما موثر است و نمی توان نسبت به آنها بی تفاوت بود و بدون آگاهی ماند. تبلیغاتی که معرفی کننده خدمات و محصولاتی است که می تواند کیفیت زندگی ما را بالا ببرد و در اصل ریشه در نیازهای خانواده مان دارد. یک مغازه ی لوازم خانگی، موبایل فروشی ها، سیم کارت تلفن همراه به صورت قسطی و با بهره ی دو تا سه درصد فروش می رسد!

تابستان است و قصد سفر داریم ولی با صدها ارائه کننده تورهای داخلی و خارجی با قیمت های بسیار متفاوت مواجه هستیم! کنار خیابان وانتی هایی را می بینیم که میوه و سایر مایحتاج زندگی ما را عرضه می کنند! همه و همه این موقعیت ها ما را بر سر دوراهی و چند راهی تصمیم قرار می دهند. به راستی چطور ممکن است با بهره ی بانکی بیست و چند درصدی، یک فروشنده محصولات خانگی هیچ گونه بهره ای مطالبه نکند؟! یا یک فروشنده سیم کارت های تلفن همراه تنها دو درصد مطالبه کند؟! چطور ممکن است تفاوت دو تور مشابه گاهی به پنج برابر هم می رسد؟! اصلا در انتخاب یک برنامه تفریحی کدام شاخص های مالی را لازم است لحاظ کنیم؟ اصطلاح ” پول بیشتر، آش بهتر” همیشه مصداق دارد؟ حتی اگر فروشنده فریبکار و خریدار ناآگاه باشد؟!

ماهنامه معیشت قرار است به این دست پرسش های کاربردی شما بپردازد و ترفندهای کاربردی در هر مورد اراده کند….


  اشتراک ماهنامه


نظرات

یک دیدگاه

  • سلام , مهمان