بسم الله الرحمن الرحیم

دسته بندی : کسب و کار

در جهان امروز بسیاری از مشتریان به شرکت‌هایی که حضور قدرتمند در اینترنت و فضاهای مجازی ندارند اعتماد نمی‌کنند. این امر به این جهت است که در فضای تجاری معاصر بخشی از هویت و برند هر مجموعه کسب و کار به چگونگی معرفی آن در فضای مجازی مرتبط است. به علاوه بسیاری از مشتریان بالقوه از همین طریق با خدمات ...

در جهان امروز بسیاری از مشتریان به شرکت‌هایی که حضور قدرتمند در اینترنت و فضاهای مجازی ندارند اعتماد نمی‌کنند. این امر به این جهت است که در فضای تجاری معاصر بخشی از هویت و برند هر مجموعه کسب و کار به چگونگی معرفی آن در فضای مجازی مرتبط است. به علاوه بسیاری از مشتریان بالقوه از همین طریق با خدمات یا محصولات ارائه شده توسط شرکت‌ها آشنا می‌شوند.

با این حال مطابق گزارشات، ۴۵ درصد از کسب و کارهای کوچک در بریتانیا و ایالات متحده وب‌سایت ندارند و نداشتن وب‌سایت به تجارت صاحبان آنها زیان می‌رساند. چراکه بر اساس همین پژوهش‌ها ۵۶ درصد از مردم به چنین شرکت‌های اعتماد نداشته و حاضر به خرید محصولات یا خدمات آنها نیستند. از این رو اگر به دنبال افزایش حوزه کسب و کار و گسترش تعداد مشتریان خود هستید، باید طراحی و راه‌اندازی وب‌سایتی موثر را دستور کار قرار دهید.

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که بسیاری از وب‌سایت‌هایی که توسط صاحبان کسب و کارهای کوچک راه‌اندازی شده‌اند، فاقد حداقل‌های حرفه‌ای لازم برای تأمین نیازهای اطلاعاتی مشتریان هستند و با جذابیت اندک خود قادر به تحقق اهداف گردانندگان نیستند. توصیه‌های زیر می‌تواند به شما در طراحی وب‌سایتی کارآمد کمک کند و موفقیت کاری بیشتری را برایتان به ارمغان آورد:

۱- خوش‌آمدگویی به مشتریان
این بخش از جمله مواردی که در بسیاری وب‌سایت‌های مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. صفحه اصلی شما باید توانایی جذب سریع توجه مخاطب را داشته باشد. به همین دلیل، ایجاد نوعی فرآیند خوش‌آمدگویی به مانند هر رابطه دیگری در اینجا نیز ضروری است. نبود چنین بخشی در وب‌سایت شما به مانند آن است که در یک ملاقات کاری بدون سلام و تعارفات اولیه، ناگهان سر اصل موضوع بروید! طبیعی است که مخاطب شما احساس خوبی از این مساله نخواهد داشت و روابط کاری آسیب خواهد دید.

 

۲- ارائه اطلاعات موثر
در ارائه مطالب وب‌سایت نباید اصرار فوری به فروش محصول داشته باشید. حتما پیش از این کار، مطالب مفیدی و خواندنی را برای آشنایی مخاطب با شیوه کار و محصولات کسب و کارتان در نظر بگیرید و از این طریق این اطلاعات خواننده را جذب کرده و به خرید ترغیب کنید.
۳- امکانات خرید آنلاین
شمار زیادی از صاحبان کسب و کار پس از ارائه اطلاعات محصولات و ترغیب مشتریان به خرید آنها بخش حیاتی این فرآیند را فراموش می‌کنند. آنها از یاد می‌برند که هدف از کسب و کار فروش محصول است و از این رو باید بخشی را در وب‌سایت خود برای این منظور در نظر بگیرند. علاوه بر این، ایجاد امکان پرداخت آنلاین نیز از جمله مواردی است که در کنار سهولت استفاده، با جلب اعتماد مشتری، تمایل او را به خرید آنلاین محصول افزایش می‌دهد.

 

ماهنامه معیشت، شماره ۱۱، مرداد ۹۴

کتابهای منتشره

اصل بعیدبودن: چرا هم‌رخدادی‌ها و رویدادهای معجزه‌آسا و نادر همه‌روزه رخ می‌دهند

این کتابی‌ست درباره‌ی رویدادهای خارق‌العاده‌ی نامحتمل و ‏بعید؛ درباره‌ی این‌که چرا چیزهایی بسیار بعید رخ می‌دهند. و ناگفته نماند، درباره‌ی ‏این‌که چرا پشت سر هم رخ می‌دهند و رخ می‌دهند، و باز هم رخ می‌دهند. ‏ در نگاه نخست،...[]