بسم الله الرحمن الرحیم

دسته بندی : گشتی دربازارها

۲۶ مرداد ۱۳۹۶

23

بازار فروش خودروهای شخصی نیز به مانند سایر بازارها تحت تاثیر تحولات فن‌آوری اطلاعات قرار گرفته است. مصرف‌کنندگان به صورت روزافزونی با تکیه بر اطلاعات به دست آمده از جستجوهای اینترنتی، شرایط فروش خودروها، ویژگی‌ها و قیمت آنها را با یکدیگر مقایسه می‌کنند و با تکیه بر این اطلاعات اقدام به خرید می‌کنند. اما این ارتقای اطلاعات تنها در میان خریداران روی نداده است. فروشندگان و واسطه‌های فروش خودرو نیز به همین منابع دسترسی دارند، روش‌های روزآمد فروش محصولات را دنبال می‌کنند و برخی از آنها برای افزایش دانش و مهارت‌های خود در دوره‌های بازاریابی و فروش شرکت می‌کنند تا با استفاده از به‌روزترین روش‌های فروش و ترفندهای معرفی محصولات، بتوانند فعالیت موفق‌تری داشته باشند.

با توجه به این مساله، خریداران خودرو علاوه بر جستجوی اطلاعات در شبکه‌های مجازی و تلاش برای انتخاب بهتر، بایستی به ترفندهای مورد استفاده توسط فروشندگان نیز آگاهی داشته باشند و در صورت لزوم واکنش مناسب را به این ترفندها نشان دهند. به این طریق، جدای از خرید محصول مورد نظر با قیمت و شرایط مناسب می‌توانند از زیان‌های ناشی از عملکرد فروشندگان نیز در امان بمانند. در اینجا چند ترفند اصلی فروشندگان و واکنش مناسب به آنها را به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از این روش‌ها مانع وارد آمدن ضرر و زیان در فرآیند خرید خودرو شوید.

 

سناریوی اول فروشندگان : تبلیغ محصول با قیمت و شرایط بسیار مناسب

این شیوه از معرفی محصول عمدتا برای جلب توجه مخاطب و تحریک او به خرید مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده بهینه از چنین موقعیت‌هایی، با فروشنده مورد نظر تماس بگیرید و در خصوص شرایط فروش سایر محصولات از او سوال کنید. ببینید که امکانات جانبی مانند بیمه و گارانتی خودرو به چه صورتی عرضه می‌شود.توجه داشته باشید که فروشندگان از این روش بیشتر برای جلب توجه استفاده می‌کنند. به این معنا که در ابتدا با خودرویی خاص شما را به محل کار خود دعوت می‌کنند و آنگاه با طرح پیشنهادات دیگر، شما را مجاب به خرید می‌کنند. در اکثر موارد قیمت و شرایط سایر محصولات مشابه با مورد تبلیغ شده نیست و به هیمن جهت اگر یکی از این محصولات را مدّ نظر داشته باشید، مجبور به پرداخت مبالغ بیشتر و پذیرش شرایط نامناسب‌تر خواهید بود. با طرح پرسش‌های فوق، اطلاعات کافی از شرایط فروش محصولات به دست می‌آورید و ترفند فروشنده را خنثی می‌سازید.

 

سناریوی دوم فروشندگان: تلاش برای جذب خریداران مردد

گاهی اوقات افراد برای خرید خودرویی خاص از فروشندگان مختلف قیمت می‌گیرند و آنگاه دست به انتخاب می‌زنند. این روش بسیار عاقلانه و موثر است و می‌تواند بهترین موقعیت را در اختیار خریدار قرار دهد. اما اشکال در آنجا است که شاید خریدار پس از مراجعه و تماس با مراکز مختلف سردرگم شود و نتواند تصمیم نهایی را بگیرد. در چنین شرایطی بهترین موقعیت برای فروشندگان مجرب به وجود می‌آید که با جذب مشتری و محاصره ذهنی او در نهایت محصولی خاص را به فروش برسانند. برای پرهیز از این دشواری نوع، مدل و رنگ خودروی مورد نظر را دقت تعیین کنید و برای جستجوی خود نیز حد و حدودی در نظر بگیرید تا مانع سردرگمی شود. به یاد داشته باشید که در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید.

 

بازار فروش خودروهای شخصی نیز به مانند سایر بازارها تحت تاثیر تحولات فن‌آوری اطلاعات قرار گرفته است. مصرف‌کنندگان به صورت روزافزونی با تکیه بر اطلاعات به دست آمده از جستجوهای اینترنتی، شرایط فروش خودروها، ویژگی‌ها و قیمت آنها را با یکدیگر مقایسه می‌کنند و با تکیه بر این اطلاعات اقدام به خرید می‌کنند. اما این ارتقای اطلاعات تنها در میان ...

بازار فروش خودروهای شخصی نیز به مانند سایر بازارها تحت تاثیر تحولات فن‌آوری اطلاعات قرار گرفته است. مصرف‌کنندگان به صورت روزافزونی با تکیه بر اطلاعات به دست آمده از جستجوهای اینترنتی، شرایط فروش خودروها، ویژگی‌ها و قیمت آنها را با یکدیگر مقایسه می‌کنند و با تکیه بر این اطلاعات اقدام به خرید می‌کنند. اما این ارتقای اطلاعات تنها در میان خریداران روی نداده است. فروشندگان و واسطه‌های فروش خودرو نیز به همین منابع دسترسی دارند، روش‌های روزآمد فروش محصولات را دنبال می‌کنند و برخی از آنها برای افزایش دانش و مهارت‌های خود در دوره‌های بازاریابی و فروش شرکت می‌کنند تا با استفاده از به‌روزترین روش‌های فروش و ترفندهای معرفی محصولات، بتوانند فعالیت موفق‌تری داشته باشند.

با توجه به این مساله، خریداران خودرو علاوه بر جستجوی اطلاعات در شبکه‌های مجازی و تلاش برای انتخاب بهتر، بایستی به ترفندهای مورد استفاده توسط فروشندگان نیز آگاهی داشته باشند و در صورت لزوم واکنش مناسب را به این ترفندها نشان دهند. به این طریق، جدای از خرید محصول مورد نظر با قیمت و شرایط مناسب می‌توانند از زیان‌های ناشی از عملکرد فروشندگان نیز در امان بمانند. در اینجا چند ترفند اصلی فروشندگان و واکنش مناسب به آنها را به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از این روش‌ها مانع وارد آمدن ضرر و زیان در فرآیند خرید خودرو شوید.

 

سناریوی اول فروشندگان : تبلیغ محصول با قیمت و شرایط بسیار مناسب

این شیوه از معرفی محصول عمدتا برای جلب توجه مخاطب و تحریک او به خرید مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده بهینه از چنین موقعیت‌هایی، با فروشنده مورد نظر تماس بگیرید و در خصوص شرایط فروش سایر محصولات از او سوال کنید. ببینید که امکانات جانبی مانند بیمه و گارانتی خودرو به چه صورتی عرضه می‌شود.توجه داشته باشید که فروشندگان از این روش بیشتر برای جلب توجه استفاده می‌کنند. به این معنا که در ابتدا با خودرویی خاص شما را به محل کار خود دعوت می‌کنند و آنگاه با طرح پیشنهادات دیگر، شما را مجاب به خرید می‌کنند. در اکثر موارد قیمت و شرایط سایر محصولات مشابه با مورد تبلیغ شده نیست و به هیمن جهت اگر یکی از این محصولات را مدّ نظر داشته باشید، مجبور به پرداخت مبالغ بیشتر و پذیرش شرایط نامناسب‌تر خواهید بود. با طرح پرسش‌های فوق، اطلاعات کافی از شرایط فروش محصولات به دست می‌آورید و ترفند فروشنده را خنثی می‌سازید.

 

سناریوی دوم فروشندگان: تلاش برای جذب خریداران مردد

گاهی اوقات افراد برای خرید خودرویی خاص از فروشندگان مختلف قیمت می‌گیرند و آنگاه دست به انتخاب می‌زنند. این روش بسیار عاقلانه و موثر است و می‌تواند بهترین موقعیت را در اختیار خریدار قرار دهد. اما اشکال در آنجا است که شاید خریدار پس از مراجعه و تماس با مراکز مختلف سردرگم شود و نتواند تصمیم نهایی را بگیرد. در چنین شرایطی بهترین موقعیت برای فروشندگان مجرب به وجود می‌آید که با جذب مشتری و محاصره ذهنی او در نهایت محصولی خاص را به فروش برسانند. برای پرهیز از این دشواری نوع، مدل و رنگ خودروی مورد نظر را دقت تعیین کنید و برای جستجوی خود نیز حد و حدودی در نظر بگیرید تا مانع سردرگمی شود. به یاد داشته باشید که در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید.

 

کتابهای منتشره

اصل بعیدبودن: چرا هم‌رخدادی‌ها و رویدادهای معجزه‌آسا و نادر همه‌روزه رخ می‌دهند

این کتابی‌ست درباره‌ی رویدادهای خارق‌العاده‌ی نامحتمل و ‏بعید؛ درباره‌ی این‌که چرا چیزهایی بسیار بعید رخ می‌دهند. و ناگفته نماند، درباره‌ی ‏این‌که چرا پشت سر هم رخ می‌دهند و رخ می‌دهند، و باز هم رخ می‌دهند. ‏ در نگاه نخست،...[]